Krisstöd från kulturrådet eller omställningsstöd från skatteverket ?

Hej,

Nu kan man söka omställningsstöd hos skatteverket men inget krisstöd finns att söka hos er? Om jag nu söker hos skatteverket idag kan jag då söka krisstödet hos er som kommer att komma? Eller hur ska jag göra? Jag har likvidbrist och behöver pengar ASAP

MVH

Orolig!
Peter

Kommentarer

  • Hej Peter!

    Du kan absolut söka från båda bidragsgivarna. Det viktiga är att vara medveten om reglerna för respektive bidrag. Om en myndighet räknar det som att man fått bidrag som definieras som "samma sak", dvs ex.vis att man fått stöd från två  myndigheter (beviljat för samma period) för omsättningen i verksamheten, eller för "fasta kostnader", enligt myndighetens definitioner, kan det resultera i ett återkrav. Därför är det viktigt att vara tydlig i den information man delger när man söker och klargöra dels för vad man söker och för vad man redan fått bidrag för (inklusive period, stödform och liknande), men också vara beredd på att man kan hamna i en "negativ bidragssamverkan".
    Nikola