Krisstöd för inställda och uppskjutna evenemang - direkt/indirekt bortfall?

Vad menas med direkt respektive indirekt intäktsbortfall?

Kommentarer

  • Hej
    Det direkta intäkterna eller kostnaderna är direkt kopplade till det kulturella innehållet i evenemanget såsom biljetter, arvoden till medverkande, intäkter från försäljning av konst etc. Indirekta härrör intäkter i form av exempelvis försäljning av mat och dryck, garderob etc.

    MVH Camilla
    Kulturrådet