Krisstöd av verksamhetstyp som inte hans med

Om man inte hann med att förbruka medel i tidigare beviljat krisstöd av verksamhetstyp, måste man ju betala tillbaka dessa medel. Kan man söka för dessa projekt igen, nu i återstartsbidraget?
Staffan Westerlund

Kommentarer

  • Hej Staffan,

    det finns inga hinder att söka återstartsbidrag för projekt som passar in på detta bidrags riktlinjer, så länge de inte redan är finansierade av krisstöd.

    Tidigare beviljade projektbidrag kan ofta förlängas men däremot är det restriktivare med verksamhetsbidrag som är avsett att förbrukas under det verksamhetsår de utbetalades för.

    Ni är välkomna att maila redovisa@kulturradet.se och uppge ärendenummer om ni vill försäkra er om att det inte finns möjlighet till förlängning.
    Johan