Kan vi söka krisstöd trots att vår verksamhet fått ett utökat verksamhetsbidrag?

Kan vi söka ytterligare krisstöd under våren 2022 trots att vår verksamhet redan anslagits ett utökat verksamhetsbidrag för 2022? Den utökade summan hade inte sökts av verksamheten utan beviljades på KURs initiativ och som en del av krisstödet.
Gita (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Gita

    Ja, det finns inga hinder för er att söka det nya krisstödet om ni kan påvisa behov i er verksamhet som faller inom ramarna för stödets riktlinjer.

    Dvs att ni under vår-halvåret 2022 (jan-juni) har ekonomiska behov som ni inte har täckning för och att dessa behov kan kopplas till hur ni drabbats av vinterns pandemirestriktioner/rekommendationer (dec 2021-feb 2022).

    Det är fortsatt viktigt att inte dubbelfinansiering förekommer, dvs att ni endast söker för sådant ni inte redan har täckning för genom andra medel

    Mvh
    Johan