Krisstöd 2022 för projekt?

Kan man ansöka om detta nya Krisstöd- 2022 februari, med ett nytt projekt för hösten 2022 trots att en fått beviljat Krisstöd för ett annat projekt 2022, = från förra Krisstödsomgången i höstas 2021?
M.D.F

Kommentarer

  • Hej MDF,

    Det krisstöd som nu är sökbart är ett tillfälligt verksamhetsbidrag, och alltså inte ett nytt projektbidrag. Det som är sökbart är kostnader i ordinarie verksamhet som ni inte har täckning för under första halvåret 2022.

    Ett webbinarie om stödet kan ses här

    Senare i vår kommer vi lansera ytterligare ett bidrag, det tidigare annonserade Återstartsbidraget, som kommer vara ett framåtsyftande projektbidrag. Mer info om detta kommer inom kort. En grundregel är liksom tidigare att nya krisstödsansökningar inte får delfinansieras av tidigare beviljat krisstöd

    Johan
    (Uppdaterad )