Möjligt att söka krisstöd endast för vissa månader?

Kan man söka stöd för delar av perioden jan-juni för att kunna söka omställningsstöd hos Skatteverket på resterande perioder?
Maria E

Kommentarer

  • Hej Maria

    Besluten om vårt aktuella krisstöd kommer ej vara mer detaljerat än att det gäller första halvåret 2022, och namnet på stödet är "tillfälligt verksamhetsbidrag 1 jan-30 juni 2022". Dvs vi kommer ej kunna skriva i beslutet att ni endast sökte för låt säga de första 3 månaderna.

    Det är fortsatt så att Kulturrådets krisstöd anses vara primärt i förhållande till Skatteverkets omställningsstöd vilket innebär att ni i första hand ska söka vårt stöd om ni kunnat. Detta har tidigare inneburit att ni varit skyldiga att försöka beviljas vårt stöd innan ni ansökt om omsättningsstöd, och sannolikt är det så framöver också. Återigen är detta en fråga för Skatteverket och vi hänvisar dit.

    Vi har gjort vissa justeringar i kalkyl-delen i den aktuella blanketten och uppmanar er att vara noga med hur ni periodiserar vissa kostnader, i syfte att just försöka förebygga eventuella framtida konflikter med andra statliga stöd. Men vi kan dessvärre inte från vår sida garantera att det inte kommer uppstå konflikter
    Johan