Ändring i den aktuella blanketten?

Ni vill att man ska ange ”Beviljat omställningsstöd från Skatteverket för en tidigare period och som utbetalats denna period”. Det omställningsstödet är ju periodiserat bakåt. Hur menar ni att det ska påverka finansieringen/sökt bidrag  för 1 jan-30 juni?
Maria E

Kommentarer

  • Hej Maria

    Tack för ditt påpekande. Vi har tisdag 22/2 korrigerat den aktuella ansökningsblanketten. Uppgiften på sida 9 om beviljat omställningsstöd har vi nu tagit bort ur kalkylen. Ni förväntas fortfarande uppge detta beviljade stöd om det gäller denna period, men uppgiften har flyttats längs ner på sidan och räknas alltså inte längre in i kalkylen.
    Vi beklagar att det blev fel i den ursprungliga blanketten och därmed i tisdagens webbinarie. Vi kommer informera dem som redan hunnit påbörja en ansökan
    Johan