Krävs annan finansiering för projektbidrag till bild & form?

Förstod jag det rätt att man för att söka även måste ha annat typ av ekonomiskt stöd ex av kommunen? Eller var det en missuppfattning? Mvh Lisa
Lisa (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Lisa,
    Ja det stämmer. Endast projekt som även har annan finansiering kan få bidrag. Exempel på annan finansiering kan vara bidrag från kommun eller region. Ideellt arbete räknas som regel inte som egen finansiering.

    Vänligen,
    Anna
  • Innebär det att det övriga stödet måste vara bekräftat innan en kan söka från er, eller räcker det med att en sökt eller ska söka annat stöd och visar på det i budgeten? Alltså, går det att söka från er innan en fått något annat stöd bekräftat?

    Mvh,
    Emil
  • Hej,
    Ni kan söka stöd hos oss innan ni har fått övrigt stöd bekräftat. Ni anger status "sökt" eller "beviljat" i ansökan.

    Mvh
    Elisabet
    Kulturrådet