Kostnader för skolbussar

Får man ta upp kostnader för skolbussar som ska köra elever till kulturevenemangen under punkten projektkostnader?
Lena

Kommentarer

  • Hej Lena,

    Resor och logi kan tas upp för kostnader enligt information på bidraget.

    Vänligen
    Kulturrådet
  • Enligt informationen på bidragssidan står det "Resor och logi för anlitad kulturaktör". Det står också att kostnader ersätts för "projektkostnader, dvs direkta kostnader relevanta för projektets genomförande". Kan vi räkna in kostnader för skolbussar för att köra eleverna till kulturevenemanget i detta?
    Lena
  • Hej!

    Ja, man kan räkna in kostnader för skolbussar för att köra eleverna till ett Skapande skola kulturevenemang, så länge kostnaderna för transporten är rimliga. Huvuddelen av bidraget ska gå till kostnader/arvode för kulturaktörerna och tillhörande projektkostnader.
    Seyde