Fråga om omsättning/resultat i ansökan för Läs- och Litteraturfrämjande insatser.

Hej!
Jag är kultursamordnare/verksamhetsledare i en kommun. Nu söker jag stöd för Läs och Litteraturfrämjande insatser. I en i övrigt klar och tydlig ansökan fastnar jag på frågan om omsättning och resultat. Förstår inte om ni menar biblioteksverksamhetens omsättning och resultat eller totalen i kommunen?
Så här är er fråga formulerad:

Omsättning från senast fastställda årsredovisning/motsvarande
* Resultat från senast fastställda årsredovisning/motsvarande
Gunnar (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Gunnar,

    Om ni har bibliotekets årsbudget så där står det ju både omsättningen och även resultat. I annat fall gäller det förvaltningens årsredovisning och även där omsättning och slutresultat. Vi tillämpar ju Bolagsverkets regler. Fråga gärna den ansvarige för ekonomin.

    Vänligen

    Kulturrådet
  • Jag kan förstå att ni vill se omsättning och resultat för olika organisationer. För oss i förvaltning: ska vi ta med hela kulturenhetens omsättning och resultat dvs museum, bibliotek, kulturskola eller räcker det med kulturutvecklingsenhetens kostnadsställen/budget? (Dvs. allmänkultur/skolkultur/offentlig konst/föreningsbidrag/projektutvecklings-enheten, från vilken detta bidrag söks?)

    Varför frågar ni efter detta from. i år?
    Jan
  • Hej!

    Frågan riktar sig inte till offentliga aktörer. Vi kommer att revidera den till nästa ansökningsomgång. Bibliotek, kommuner eller andra offentliga aktörer som söker bidraget till läs- och litteraturfrämjande insatser kan alltså bortse från den här frågan och skriva 0 i fältet för omsättning.
    Kulturrådet
  • Hej,
    stämmer det att vi (Kultur- och Biblioteksenhet i kommun) kan bortse från frågan om omsättning och resultat när vi ansöker? Frågorna är fortfarande markerade med asterisk för obligatoriskt. Kan jag skriva 0 i rutorna?
    Elin
  • Hej Elin,

    Som du kan se i svaret ovan så kan du ange 0.

    Vänligen
    Kulturrådet