Kan vi söka, finns det hänvisningar till andra möjligheter om inte.

Jag representerar en ideell förening, som är medlem i Bygdegårdarnas Riksförbund. Under perioden 1 april till 30 september arrenderar vi genom avtal ut anläggningen till en arrendatorer, som bedriver camping, dansevenemang, andra uppträden, reception med tillhörande liten butik. På anläggningen finns 14 byggnader, badplats, brygga, båtbrygga, lekplats, boulebana, grillplats mm, som arrendatorn förfogar över under arrendeperioden. Under nuvarande omständigheter kan inte arrendatorn betala full arrendeavgift och därmed förlorade hyresintäkter för föreningen, vilket stort påverkar föreningens likviditetsbudget för främst fasta kostnader, underhåll och reparationer. Min fråga är om detta ingår i stödpaketet eller om det är arrendatorn som ska söka för att säkerställa betalning till föreningen. Glömde, föreningen bedriver även arrangemang i egen regi.

Kommentarer

  • Hej Ingrid,

    Det här stödpaket gäller enbart för musikarrangörer, scenföreställningar, utställare mm för inkomstbortfall under mars-maj månaderna. För hyreskostnader får du vända dig till regeringens enskilda paket för hyror.

    Vänligen
    Alan