Konsert och samarbetsprojekt: Kan vi göra samarbetsprojekt med musiker från ett annat land?

Om man som musikgrupp vill samarbeta med en organisation i Sverige som har verksamhet i Sydamerika för att göra ett kombinerat musikprogram med konserter där man lyfter fram info om landets kultur o historia samt samverkan för att nå ny publik tex kan man då söka detta från Kulturrådet?​​​​
Kulturrådet

Kommentarer

  • Ja, om sökande är en professionell musikgrupp, och samarbetsparten bidrar med något konkret, och det ska mynna ut i konserter.

    Mvh
    Kulturrådet