Kan vi förtydliga vår ansökan i efterhand?

Vilka möjligheter finns det att förtydliga en ansökan/projekt om det är så att vi som huvudman inte fullt ut lyckats förklara och visa på hur projektet uppfyller syftena med bidraget? Kan vi under er handläggning/process med ansökan räkna med att bli kontaktade av er om det är så att det är luddigt? Eller kan vi i efterhand klargöra eventuella missförstånd med er?

Kommentarer

  • Vi ser gärna att ni för en dialog kring frågor med oss innan ni sänder in er ansökan. Förbered er genom att läsa det material som finns angående ansökningsperioden inför läsåret 21/22 på webben och titta gärna igenom ansökningswebbinariet från den 7/1-21. Ta även gärna hjälp av varandra, kommuner emellan, huvudmän och kulturaktörer emellan samt huvudmän och exempelvis länskulturfunktionerna emellan. Finns det stora frågetecken vid beredningen av vissa ansökningar kontaktar vi kontaktpersonen för huvudmannen.

    Beviljas ni belopp som skiljer sig avsevärt från sökt belopp och som gör att det blir stora projektförändringar behöver ni inkomma med en projektändring och vi har då en dialog kring detta. Eventuella kompletteringar och missförstånd kan vi alltid ha en dialog kring.