Kan man söka för projekt som tidigare fått avslag?

Kan man söka Återstartsbidrag för projekt som vi sökt för tidigare hos Kulturrådet och då fått avslag för?
Johan

Kommentarer

  • Ja, olika bidrag har olika kriterier och prioriteringar och ni är välkomna att söka på nytt om ni själva anser att ert projekt passar in i återstartsbidragets riktlinjer.

    Tidigare avslag kan bero på en mängd faktorer, ex.vis att ert projekt inte bedömdes uppfylla just det bidragets kriterier i den hårda konkurrens som ofta råder med andra ansökningar.

    Det kan dock vara angeläget att ni efterfrågar en avslagsmotivering från oss när det gäller tidigare sökomgång så att ni har chans att vid behov omformulera er ansökan.

    Mvh
    Johan