Kan man söka bidrag till renoveringskostnader?

Hej,
Skånska konstnärsklubben förfogar över ett konstnärshem i norra Skåne som vi vill utveckla till en produktionsplattform för kultur och en plats som vi kan också kan genomföra residens på. Men för att detta skall gå att genomföra behöver vi genomföra en viss renovering för att platsen skall bli brukbar för dessa ändamål. Kan vi söka för dessa kostnader från återstartabidraget?
Om inte återstarts bidraget går att söka för detta ändamål, finns det något annat bidrag vi kan söka?
Mvh
Ylva

Kommentarer

  • Hej Ylva

    Beklagar sen respons på din fråga, pga högt tryck i våra supportkanaler senaste dagarna.

    Återstartsbidraget kan sökas för projekt som bidrar till återstart för kulturlivet och som medverkar till att säkra produktion, arbetstillfällen och kompetens inom sektorn. Till exempel för projekt som bidrar till återstart för kulturpolitiskt viktiga aktörer, nya metoder för att sprida kultur och bredda deltagandet i kulturlivet, främjandeinsatser som stärker kultur för barn och unga och projekt som stärker arrangörsledens förutsättningar.

    Det är upp till er sökande att motivera hur ert projekt faller in under stödets riktlinjer. Vi vill inte "starta beredningen" redan i detta skede och uttalar oss därför inte om hur väl specifika projekt passar in men uppmanar er att inkomma med en ansökan.

    Mvh
    Johan