Jag är både upphovsperson och producent - kan jag söka bidraget Samverkan med komponist?

Hej!
Jag producerar egna scenkonstprojekt, har inte egen scen, men har egen firma. Utgår ifrån ett scenkonstnärligt kollektiv, men är osäker på om det kan räknas som frigrupp. Kan jag söka för samverkan med komponist för ett projekt jag är både upphovsperson och producent för?
Mvh

Maria

Kommentarer

  • Hej,

    Se Samverkan med komponister, under punkt 1. "Du som söker bidraget"

    Där står följande: ”Du som söker bidraget ska vara producent eller arrangör i samband med framförandet av det nya musikaliska verket. Komponisten eller en aktör som representerar komponisten kan inte söka bidraget.”
    Kulturrådet