Musikutgivning: Kan jag söka bidrag för svårdefinierade genrer?

Ifall musiken är en fusion som är svårdefinierbar eller ligger mellan två genres - är det bra/neutralt? Eller blir det lätt att det räknas bort då för att det exempelvis både går att placera i rock och hiphop —> ni väljer något med tydligare och mer förutsägbar skillnad för mångfalden?
Kulturrådet

Kommentarer

  • Att musik är gränsöverskridande är ju helt ok och kan ju i sig vara nyskapande, vilket ju är något det här bidraget ska främja! Så, nej. Genre är ju ett väldigt subjektivt och flytande begrepp och inte något som läggs vikt vid på det viset vid bedömning. Den främsta anledningen till att det finns med i blanketten skulle jag nog ändå säga är för att vi lättare ska kunna fördela lyssningsansvaret i referensgruppen, så att de som har bäst kompetens att bedöma kvaliteten får lyssna på ljudprovet.
    Johan