Kan inte spara tillfälligt i Onlinetjänsten

Hej,
Det händer ingenting när jag försöker spara min blankett tillfälligt.

Jag ska väl få en bekräftelse på när blanketten har sparats, och borde den inte finnas under "Mina ärenden" - "Blanketter som är sparade men inte inskickade"?

Kommentarer

  • Hej,

    Ja, när du har valt "Spara tillfälligt" så bör du få upp meddelandet "Din blankett har nu sparats tillfälligt hos Kulturrådet och kan nås via Mina ärenden i menyn". Om du har problem med att spara tillfälligt brukar dessa åtgärder lösa problemet:

    Testa med en annan webbläsare än den du jobbat i. Exempel på webbläsare är Chrome, Firefox eller Safari. Det kan också hjälpa att, om möjligt, byta dator.

    Kontrollera att du har Javascript aktiverat i webbläsaren. Här kan du kontrollera detta.

    Du kan behöva lägga till oss som betrodd sida, eller ”aktivera” sidan, och/eller rensa inställningarna i webbläsaren, i synnerhet om du upp frågor i webbläsaren om säkerhet.
    Tex i Safari, gå till: ”Safari -> Inställningar för den här webbplatsen” och se till att rutan ”Aktivera innehållsblockerare” är urcheckad.
    I Chrome, gå till: Inställningar - Integritet och säkerhet – Webbplatsinställningar - Ytterligare innehållsinställningar – Osäkert innehåll: Vid ”Tillåt”, lägg till www.kulturradet.se

    Dessa rekommenderade inställningar kan också avhjälpa andra blankettproblem såsom problem med tillägg av blankettrader och annat.

    Vi rekommenderar att du sparar tillfälligt minst varannan timme för att inget arbete ska gå förlorat.

    Vänligen,
    Anna
    (Uppdaterad )
  • Funkade inte med tipsen Javascript aktiverat och pop-up tillåtet. Däremot fungerade det om man öppnade ett inkognitofönster och loggade in där.
    Tompa
  • Hej,
    Tack för tipset!

    Mvh
    Kulturrådet
  • Så här står det: Från liquid.kulturradet.se:
    A required field was found emtpy!
    (*Marknadsföring)
    Blir lite sur när jag inte fattar vad jag gör för fel eller om det är fel hos Er.
    Hälsningar Kristina
    Dansbandskungen
  • Hej Kristina,

    Det verkar att det är tom där. Du ska skriva noll (0) där om det inte finns annat att skriva. Vänd dig till support@kulturradet.se för snabbare hjälp.

    Vänligen

    Alan
  • Jag var färdig med allt och skulle bara skicka väg det till er på ok knappen. Inget funkade hade sparat det några gånger och det gick som det skulle. Tog upp det igen och skulle signera. Men icke. Se ovan vad jag fick till svar😩
    Dansbandskungen

  • Hej,
    Kontakta support@kulturradet.se så kan vi titta på ditt specifika ärende.

    Mvh
    Kulturrådet
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.