Jag vill veta om en specifik person sökt bidrag

Hur tar jag reda på om en privat person har sökt och fått kulturbidraget för att skriva en bok?

Kommentarer

  • Hej!

    Du kan skicka en begäran om allmän handling till kulturradet@kulturradet.se och specificera vilken person eller organisation begäran gäller.
    Kulturrådet
    (Uppdaterad )
  • Man kan väl inte söka som privat person, konstnär för att skriva en bok? Det går väl inte ens söka bidrag som organisation för att skriva en bok?
  • Hej Runar,

    En person som har en firma eller en organisation och/eller firma kan söka bidrag för litteraturstöd. Men som enskild person som inte har förlag/firma/organisation kan inte söka litteraturstöd. Mer information finns under litteraturstöd.

    Vänligen
    Alan