Nya regler för att söka bidrag utan bank- eller plusgiro

Jag vill söka bidrag men har inte bank- eller plusgiro, går det?

Anna

Kommentarer

  • Ett villkor för att kunna få bidrag från Kulturrådet är att organisationen har ett eget plus- eller bankgiro, men det går att komplettera med det efter att du skickat ansökan.

    Då fyller du i nollor när du skickar ansökan: 000000-0 för plusgiro och 000-0000 för bankgiro.

    Observera att från och med januari 2024 har vi nya regler när det gäller plus- och bankgiro.

    Om du söker utan plus- eller bankgiro har du 10 arbetsdagar på dig att komplettera din ansökan (från och med att du ombeds komplettera). Om du inte kommer in med ett giltigt plus- eller bankgiro inom denna tid avvisas ansökan.
    Anna
    (Uppdaterad )