Jag undrar om vi som nätverk kan söka bidrag?

Vi är ett nätverk (en mejl-lista) med kroki och modelltecknare, som bildats genom öppna kroki och modellteckningsträffar där alla som kommer dit kan anteckna sig=gå med i nätverket.
Vi är några som är mer aktiva med att se till att få till träffarna. Våra kostnader består av en sajt,(varifrån vi mejlar info specifikt och också lägger upp info - alla tecknare kan dessutom göra inlägg på den) kopiering för att sprida information om när träffarna äger rum även på papper, leta och reka lokaler samt utrustning och rekvisita till modellerna. (mjuk matta, fläkt infravärme, material till podie ... lite resekostnader)
Marica

Kommentarer

  • Hej,

    Börja med att läsa om Kulturrådets grundläggande krav som måste uppfyllas av dem som söker våra bidrag. Den som söker ska ha ett organisationsnummer vid ansökningstillfället, samt ett plus- eller bankgiro som är direkt kopplat till det angivna organisationsnumret

    Om ni uppfyller de grundläggande kraven kan ni läsare vidare om våra stöd inom bild, form och konsthantverk. Rubrikerna 1. Kan du ansöka? och 2. För vad kan du få bidrag? på respektive bidragssida ger en bra uppfattning ifall bidraget passar er verksamhet.

    Seyde
  • Ja, jag läste där och där stod det att juridisk person eller enskild firma med F-skatt kan söka. Såvitt jag vet är alla människor i egenskap av privatpersoner inkluderade i begreppet juridiska personer ... men så är det tydligen inte när jag kollade under domstol.se.
    Synd.
    Marica
  • Det stämmer, tyvärr. På Verksamt.se eller Skatteverket.se finns mer information om vad det betyder att vara juridisk person eller enskild näringsidkare med F-skatt.
    Seyde