Intyg om avtal Krisstipendium

Hej, jag är underleverantör (fotograf) och del i ett större projekt och har ett muntligt avtal med min uppdragsgivare som inte är slutkunden. Jag har en offert där min del av arbetet är specat. Vad för intyg kan jag ladda upp i min ansökan om Krisstipendium?

Kommentarer

  • Hej Anna,
    Om du ska söka för din egen förlorade inkomst ska du vända dig till Konstnärsnämnden, eller Filminstitutet om du arbetar med film.
    För arrangörer som söker hos oss gäller dessa obligatoriska bilagor:

    Om sökt belopp uppgår till som mest 500 000 SEK ska följande bifogas:

    - senast fastställda årsredovisning eller årsbokslut

    - likviditetsprognos. Följande mall kan användas: https://www.verksamt.se/alla-e-tjanster/rakna-ut/likviditetsbudget
    - förteckning av firmatecknare

    Om sökt belopp överstiger 500 000 SEK ska följande bifogas:

    - senast fastställda årsredovisning eller årsbokslut

    - likviditetsprognos. Följande mall kan användas: https://www.verksamt.se/alla-e-tjanster/rakna-ut/likviditetsbudget

    - förteckning av firmatecknare

    - förteckning samt budget/kalkyl för evenemangen

    Därefter ska sökande intyga att angivna uppgifter är korrekta
    Bra att veta är att Kulturrådet kommer att göra stickprovskontroller i efterhand.

    Vänligen
    Elisabet