Inställda skapande skolprojekt

Skolor har beslutat ställa in planerat projekt pga pandemin. Kan aktören ändå fakturera den överrenskomna summan? Inga datum längre fram har kunnat hittas.

Kommentarer

  • Hej,

    Kulturrådet har kvar rekommendationen att betala ut avtalat arvode till kulturaktören om projekt blir inställda pga covid-19. Läs mer här: Skapande skola och Corona

    Vänligen,

    Kulturrådet
    (Uppdaterad )
  • Hej! Jag undrar om även de inställda aktörerna ska redovisas i listan som ligger längst ner i redovisningsblanketten, eller om det enbart är projekt som vi kunna genomföra som vi ska fylla i här?

    Hälsar
    Beatrice
    Beatrice Hammar
  • Hej Beatrice,

    Ni ska ange både genomförda och inställda aktörerna i mån av plats.

    Vänligen
    Kulturrådet
  • Tack för snabbt svar!
    Beatrice Hammar