Kan man söka för flyttade och inställda evenemang som hamnade på samma datum?

Hej.
Vi håller på att ansöka om "krisstöd för inställda och uppskjutna arrangemang" och har en fråga.
Ex: Vi hade ett arrangemang bokat med ett stort internationellt band den 7 nov. Det fick vi avboka snabbt. Sen under hösten så gavs möjlighet att göra konserter i restaurangmiljö enligt då gällande rekommendationerna för mindre publik och då bokade vi ett nytt mindre lokalt band samma datum, 7 nov. Sen kom skärpta regler och vi fick avboka även detta.
Bägge blev alltså avbokade, hade det första bandet inte varit avbokat hade vi lagt det andra mindre bandet ett annat datum men nu råkade det bli på samma datum. Kan vi söka för två inställda konserter, för bägge bokningarna?

Kommentarer

  • Hej Erik,
    hmm, lite speciellt. Jag skulle säga så här, sök för båda och var tydliga i ansökan om vad det handlar om. Förklara varför det blev som det blev så får vi ta ställning till det under beredningen.
    mvh
    Magnus
    Kulturrådet