Inköpsstöd - skolbibliotekens medieanslag

När vi ska ange skolbibliotekens totala medieanslag är det för alla skolbibliotek i kommunen eller de skolbibliotek som är med i ansökan som ska redovisas?

Kommentarer

  • Hej Kristina!

    Det är viktigt att alla skolbibliotek som har rätt att ta del av stödet erbjuds att vara med i den kommungemensamma ansökan till inköpsstödet. Därför är det bra om ni som sökande part har en dialog med skolbiblioteken i kommunen. De skolbibliotek som vill och kan vara med i ansökan och ta del av medlen, behöver kunna ge de uppgifter som behövs för ansökan. De ska också ha ett medieanslag. I ansökan till oss anger ni det totala medieanslaget för de skolbibliotek som ingår i ansökan.

    /Anna Hällgren och Nina Suatan, handläggare Inköpsstöd folk- och skolbibliotek