Ideellt arbete med i budget?

Ska man ta med uppskattat värde av oavlönat utfört arbete i budget?
Kulturrådet

Kommentarer

  • Hej!

    Det ni tar upp i budgeten i en ansökan ska enbart vara antingen redan genomförda eller planerade kostnader som man tänker följa, förutsatt att man beviljas ett bidrag.

    Man kan t.ex. ta med i budget vad man önskar ta ut eller betala i arvode för olika insatser vid ett beviljat bidrag, men om man sedan beviljas ett bidrag ska man då också följa denna plan.

    Vid en redovisning kan enbart faktiska kostnader tas med, och inte uppskattat värde av nedlagt arbete. Enbart sådana kostnader som ni bokför i er organisations ekonomiska redovisning ska tas med i redovisningen till Kulturrådet.

    Vill ni synliggöra ideellt engagemang inom ramen för verksamheten kan ni beskriva det i redovisningsblankettens fält ”övrigt”.
    Kulturrådet