Ideell förening som ger ut bygdekrönika

Har läst villkoren för de olika bidragen flertalet gånger men blir inget klokare.
Är det möjligt för oss som ideell hembygdsförening att söka bidrag för vår planerade utgivning av bygdekrönika? Boken ges ut vartannat år och nästa utgivning planeras till januari 2024. Den ges till länsarkivet, länsbiblioteket samt för försäljning på lokalt museeum, försäljning av boken sker även av föreningen samt på lokal matbutik.
Lisa

Kommentarer

  • Hej!

    Inom Planerad utgivning beviljar vi inte bidrag för enskilda titlar inom, utan endast för ett projekt som inbegriper flera böcker. För enskilda titlar hänvisar vi till litteraturstödet som söks efter boken har kommit ut. Litteraturstöd - Kulturrådet (kulturradet.se)

    Om du har frågor kring ert specifika projekt går det även bra att vända sig direkt till ansvariga handläggare inom litteraturstöd. Deras kontaktuppgifter finns längst ned på sidan.

    Mvh
    Johan