Krävs huvudmans budget för Skapande skola?

Är det så att huvudmans budget för kultur är ett villkor för att beviljas Skapande skola- medel?

Kulturrådet

Kommentarer

  • Villkoret är att huvudmannen har en handlingsplan för sitt eget arbete med konst och kultur, där det står vad som garanteras barn och elever. Den typen av "garanti" bör ha en koppling till budget. Om ni svarar "ja" på frågan om kulturgaranti, aktiveras frågan om budget. Frågan besvaras utifrån varje huvudmans förutsättningar, därför finns även alternativet "vet ej" i statuslistan.

    Kulturrådet