Hur ska vi tänka kring för- och efterarbete för pedagoger kopplat till ett Skapande skola projekt?

Går det iom de nya riktlinjerna nu att söka för- och/eller efterarbete med skolans pedagoger och den professionella kulturaktören till exempel i form av workshops eller liknande aktiviteter som en del av ett Skapande skola-projekt?

Kulturrådet
Alan

Kommentarer

  • Hej,

    Från och med läsåret 21/22 kan ni i er ansökan ta med kostnader för att bygga på ett tänkt Skapande skola projekt med fördjupning för pedagogerna, i form av för- och/eller efterarbete. Elevernas eget skapande ska fortsatt vara i fokus för det projekt som ni planerar, men för att säkerställa en långsiktighet i arbetet med konst och kultur i skolan går det alltså även planera in och budgetera för för-och/eller efterarbete med pedagogerna och den professionella kulturaktören.

    Vänligen
    Alan