Hur ska vi tänka kring elevers delaktighet inom bidraget Skapande skola?

Hur ska vi planera för elevens delaktighet i valet av kommande läsårs program då beslutet kommer i slutet av skolåret och inte hinner förankra Skapande Skola-program med skolor/klasser/elever?
Kulturrådet

Kommentarer

  • Det är upp till huvudmannen att planera och hitta strukturer för elevernas delaktighet och inflytande när det gäller Skapande skola projekt. I och med att FN.s barnkonvention numera är lag, så förutsätter vi att ni arbetar med elevers delaktighet och inflytande, även gällande Skapande skola. Elevers delaktighet inom Skapande skola kan exempelvis införlivas i skolans demokratiska processer och strukturer som elevråd eller Kulturcrew.
    Kulturrådet