Hur ser bidraget Skapande skolas tidslinje ut?

Har skapande skola samma ansökningsperiod som tidigare?
Hur ser resten av tidplanen ut?
Får vi besked om bidrag ungefär samma tid som tidigare?
Kulturrådet

Kommentarer

  • Tidsplanen är ungefär som tidigare, dvs ansökan görs i januari och besked kommer senast i början av maj. Vi har en förhoppning om att det nya ansökningsförfarandet ska göra att beredningen går fortare så att ni kan få besked tidigare. Men i nuläget kan vi inte veta med säkerhet.
    Kulturrådet
  • Gäller detta nya från och med nästa gång vi kan ansöka?

    Ja, det är nya riktlinjer och ett nytt ansökningsförfarande när nästa ansökningsomgång öppnar i januari 2023.
    Kulturrådet
  • Går det söka bidrag flera gånger om året?

    Nej, ansökningen görs en gång per år, i januari, för nästkommande läsår.
    Kulturrådet
  • Hur ska vi kunna planera innan vi får besked om bidrag?
    Innan man planerar och skriver avtal med kulturaktörer behöver man ju veta vilken ersättning från skapande skola vi får. Hur ska vi kunna planera för aktiviteter innan vi vet ungefär i vilken nivå vi får bidrag.
    Kulturrådet
  • När ni gör er ansökan vill Kulturrådet veta översiktligt vad ni planerar. Detaljplaneringen kan ni göra efter fördelning av medel. Många huvudmän har tidigare gjort preliminärbokningar och bokat först när de vet vad de har för tillgängliga medel.
    Kulturrådet