Ljudprov: Hur lägger man in metadata?

Hur lägger man in metadata på ljudproven itunes? Tidigare hade ni en "lathund".
Bästa hälsningar
Jörgen
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej!

    Det finns olika sätt att justera metadata beroende på vilket program eller dator man använder. Här kommer ett sätt att justera metadata:

    1. Lättast är att lägga till metadata via Itunes, högerklicka och välj klicka på låtinfo, se bild

    2. Konvertera låten till MP3-fil. Markerar de berörda låtar, klickar på Arkiv > Konvertera > Skapa mp3-version (se bild).

    3. Då konverteras filerna och läggs i en mapp på din dator som ligger under Musik > Itunes > Itunes media

    Hälsningar

    Kulturrådet