Ljudprov: Hur ändrar jag bitrate?

Hej!
Jag lyckas inte ändra bitrate på mina filer som jag ska skicka in som ljudprov.
Hur gör jag?

Kommentarer

  • Hej,
    Bitraten på filerna ska vara 320 kbit/s.

    Det enklaste sättet att ändra bitrate är med hjälp av Itunes.
    Först gör du inställningarna och sedan konverterar du dina filer.

    Gör såhär:
    Klicka på Redigera > Inställningar > Importinställningar > Klicka på Anpassad > Och välj 320 > Klicka OK

    Sedan markerar du berörda låtar, klickar på Arkiv > Konvertera > Skapa mp3-version.

    Då konverteras filerna och läggs i en mapp på din dator som ligger under Musik > Itunes > Itnues media.

    Kontrollera att all metadata finns med innan du skickar in.

    Vänligen,

    Anna
    (Uppdaterad )