Handlingsplan för skapande skola

Hej,
Vi har tänkt att söka statsbidrag Skapande skola för läsår 22/23. Vi undrar vad ska handlingsplan bestå för info för skapande skola. Finns det någon färdig mall som man kan använda av? Vad är det för uppgifter som man absolut måste ha med?
Mimmi

Kommentarer

  • Hej Mimmi!

    Projekt som genomförs med det statliga Skapande skola bidraget ska utgöra ett komplement till skolhuvudmannens eget arbete med konst och kultur för barn och unga. Skolhuvudmannens egen handlingsplan ska alltså innehålla det arbete som ni själva gör för era barn och unga i skolan inom ramen för ert eget uppdrag. Er egen handlingsplan ska sammanfatta ert eget arbete och kan innehålla både skolans eget arbete med konst och kultur (enligt läroplanen) men också kommunens och regionens satsningar på konst och kultur som skolhuvudmannen tar del av. Att ni själva formulerar och konkretiserar det egna arbetet och satsningarna med konst och kultur utgör grunden för att det statliga bidraget ska kunna vara komplementet och grädden på moset.

    Vi har ingen mall för detta utan det är, som sagt, ert eget arbete som ni ska sammanfatta för att ni ska få syn på hur Skapande skola projekten kan bli ett komplement.

    Hoppas detta är till hjälp! Annars är du välkommen att återkomma.

    Vänligen,
    Eliana