Genomförandet av projekt finansierat av återstartsbidraget

Riksteatern Stockholms län har fått ett återstartsbidrag. Tack vare stödet ska vi under våren 2023 kontraktera fria teatergrupper som ska ut på turnéslingor i Stockholms län. Samtidigt ska vi främja de lokalt kommunala arrangörskapet främst genom att möjliggöra bildandet av riksteaterföreningar. Stödet gäller till och med sista juni, men kan en fri teatergrupper spela en föreställning efter den 30/6 (såtillvida att vi redan har kontrakterat dem innan, under våren, men turnéläggningen med olika spelplatser kanske äger rum även i juli, augusti och september?
Annelie Modin

Kommentarer

  • Hej Annelie! Jag tror denna fråga är bäst att ställa direkt till den ansvariga gruppen för bidraget. Kärnfrågan är nämligen om ni inom ramen för villkoren i bidraget hinner redovisa projektet i tid, samt att detta inte utgör en omfattande justering av plan som gör att utfallet är alltför olikt innehållet i den ursprungliga ansökningshandlingen. Detta kan du enbart få svar på genom att ärendet gås igenom - detta gör man genom att maila till Krisstod@Kulturradet.se, ange ärendenummer och bidragsform samt precisera den förändring som ni önskar genomföra gentemot den beviljande ansökningshandlingen.
    Nikola