Går det att söka krisstöd i efterhand?

Vi har fortfarande stora ekonomiska behov till följd av pandemin.
Går det att söka Kulturrådets Krisstöd nu i efterhand?
Johan

Kommentarer

  • Nej. Krisstöd har varit sökbart i flera ansökningsomgångar under 2020, 2021 och våren 2022 som särskilda engångsbidrag som vi getts i uppdrag av Regeringen i följderna av Covid-pandemin. Dessa pengar är sedan länge utbetalade och vi har inte fått några signaler från Regeringskansliet att Kulturrådet kommer få mer sådana medel att fördela.
    Johan