Friskola/ekonomisk förening

Hej
Finns det något bidrag för en friskola(ekonomisk förening) som vill satsa på tvåspråkiga elevers möjligheter att möta barn och ungdomsböcker på både svenska och sitt modersmål?
(projektet är att köpa in samma titlar på flera olika slags språk)

Kommentarer

  • Hej Carina,
    Du kan kolla våra bidrag för barn och ungdom här. Du hittar de under "Barn och unga". Det finns dock inget bidrag enbart för inköp av litteratur för skolor. Alla våra bidrag för skolor däribland Skapande skolan bidraget kan sökas först efter sommaren. Det bidraget sökes genom kommunen. I länken ovan kan du se vilka bidrag vi har, när de kan sökas och för vad man kan söka. Hör gärna av dig om du har ytterligare frågor.

    Vänliga hälsningar
    Alan