Fri musikgrupp och musikarrangör

Hej
Vi är en fri musikgrupp som vill söka projektbidrag till konsertverksamhet dels till en turné med ett antal konserter hos olika arrangörer i sommar och dels till ett projekt bestående av en konsertserie under hösten/våren med inbjudna gästmusiker där vi själva är arrangörer. I det ena fallet är vi alltså en fri musikgrupp ocj indwt andra arrangörer (och musiker). Bandledarens enskilda firma kommer söka bidraget och vara projektägare till båda projekten.
Bör vi göra två olika ansökningar eller är det bättre att göra en stor ansökan för både sommarturnén och konsertserien?
Moa Danielson Grimstad

Kommentarer

  • Hej Moa,

    Detta är två helt skilda projekt, så ni bör göra två ansökningar; en som grupp och en som arrangör.

    Vänligen
    Kulturrådet