Fråga om att flytta Skapande skolaprojekt till hösten 2022

Hur går tankarna kring bidraget från Skapande skola nu när smittspridningen ökat igen? Kommer det att vara som förra läsåret att man kan nyttja de oanvända medlen även under hösten, t ex om man kan flytta aktiviteter dit?
Kulturrådets vanliga frågor

Kommentarer

  • Projekten behöver ske innan ni redovisar ert Skapande skola bidrag.
    Redovisningen öppnar den 1 september och sista dag att redovisa är den 29 september 2022.

    Det vill säga, vi kommer inte att göra på samma sätt i år som under förra året, men ni kan flytta fram projekten så de genomförs under augusti och september, så länge de görs innan ni redovisar.

    Vi har kvar vår rekommendation om att ni kan betala ut avtalat arvode till kulturaktören om projekt blir inställda pga covid-19. Ni redovisar detta som en kostnad och anger att den blev inställd med anledning av Corona.

    Får ni kvar medel redovisar ni detta som outnyttjade medel och betalar tillbaka till Kulturrådet vid redovisningen i september.

    Vänligen
    Kulturrådet