Byta kulturaktör (Skapande Skola)

Hej!

Jag undrar över möjligheten att boka en annan kulturaktör än den som sökts bidrag för. Ifall den aktuelle kulturaktören inte kan ta uppdraget pga att denne är fullbokad, kan kommunen då boka en liknande aktör som jobbar med Skapande skola-projekt med hjälp av det beviljade bidraget?

Kommentarer

  • Hej,
    Ja det går bra. Om upplägget är likadant och inom samma konstform som i ansökan och det endast är kulturaktören som är en annan så behöver ni inte skicka in en ansökan om projektändring. Det ni som huvudman behöver göra är att som alltid säkra att kulturaktören och aktiviteten uppfyller bidragets krav.

    Om ändringarna däremot är större så ska man alltid skicka in en ansökan om projektändring till Skapande skola-handläggarna. Det kan man göra i ett vanligt mail till skapandeskola @ kulturradet.se med beskrivning av projektändringen, projekt- och tidsplan samt kostnad för det nya projektet/aktiviteten. Sen inväntar man godkännande.

    Vänligen,
    Anna