Litteraturstöd: När kan jag ansöka och hur många ex av boken ska skickas?

När kan man söka bidrag för en nyss utkommen fotobok. Skall ett ex av boken skickas till er när man ansöker ? Vilket datum gäller ! 23 feb?

Kommentarer

  • Hej!

    På följande länk hittar du svar på hur många exemplar som skickas, se under punkt 4. "Hur ansöker du?"
    https://www.kulturradet.se/sok-bidrag/vara-bidrag/litteraturstod/

    Bidraget kan sökas löpande under året, fram tom 31 december 2021. Vi fattar beslut om din ansökan efter cirka 10 veckor.

    På följande länk finner du datum för de olika arbetsgruppernas möten:
    https://www.kulturradet.se/sok-bidrag/vara-bidrag/litteraturstod/

    Kulturrådet
  • Räknas bok som handlar om kultur- och industrihistoria in i gruppen som kan söka litteraturstöd? En bok som handlar om en uppfinning och betydelsen den fick för orten och om människorna där (främst ur historiskt perspektiv). Om inte - inom vilket område hör den hemma?
    undrar Anita
  • Hej Anita,

    Det verkar som en fakta bok som hör till facklitteratur för vuxna och kan sökas där.

    Inom dessa ämnen kan man inte få stöd: böcker för läromedel, festskrifter, vänböcker, notutgivning, studiematerial, uppslagsböcker, hobbyböcker, årsböcker, böcker av enbart lokalt intresse, utställningskataloger, pyssel böcker, handböcker, inom religiös litteratur, kokböcker eller reseguider.

    Läs gärna mer information om litteraturstöd här.

    Vänligen
    Alan