Skapande skola - behövs workshops till författarbesök?

Är det okej att "bara" ha författarbesök på skolan (eller via länk), där eleverna lyssnar och ställer frågor. Eller måste det alltid kopplas till workshop, typ skrivar/berättarerkstad?
Tack för svar!

Kommentarer

  • Hej Ulrika!

    För att nå bidragets syfte, att öka elevers eget skapande, behöver eleverna ges möjlighet att fördjupa sig i inom ett konstnärligt uttryck tillsammans med en professionell kulturaktör inom ett konstområde. Det innebär att ett författarbesök alltid måste kopplas till någon form av eget skapande. Det går inte använda Skapande skola-medel till enbart författarbesök.

    Vänligen,