För vad kan man söka bidraget Stärkta bibliotek?

För vilka insatser och kostnader kan man söka bidraget Stärkta bibliotek?
Kulturrådet

Kommentarer

  • Bidrag kan sökas för att stärka en kommuns folkbiblioteksverksamhet vad gäller verksamhetsområden och målgrupper som pekas ut i bibliotekslagen.

    Önskvärt är att satsningen har effekt på lång sikt för att biblioteksverksamheten i kommunen fortsatt ska komma fler till del.

    Satsningen kan gälla utveckling av nya metoder eller förstärkning av befintlig verksamhet.

    Bidrag kan sökas för olika kostnader i samband med satsningens genomförande såsom personalkostnader, arvoden, resor, kompetensutveckling, ökad samverkan lokalt, marknadsföring etcetera.

    Läs mer om bidraget​​​
    Kulturrådet