Fonogramutgivning höst 2024

Mellan vilka datum hösten 2024 kan jag söka bidrag för fonogramutgivning?
Anders

Kommentarer

  • Hej,
    Utlysningen för musikutgivning (fonogramutgivning) och övriga bidrag inom musik hösten 2024 kommer att vara:
    Från och med den 6 augusti till och med 3 september.

    Mvh
    Kulturrådet
  • Hej, tack för snabbt svar!

    Kan jag ge ut CD/fonogram före ansökan? Hur långt innan i så fall, är det 3 månader innan jag skickar in ansökan?

    Med vänlig hälsning, Anders P
    Anders
  • Hej,
    vår webb på sidan för bidraget under punkt 2 finns följande information:

    Utgivningen kan vara enbart digital men det går också bra att söka för fysisk utgivning (exempelvis på LP eller CD). Ansökan kan gälla redan utgiven musik eller planerad musikutgivning men observera att det finns en tidsram:

    • Redan utgiven musik ska ha blivit utgiven tidigast tre månader innan sista ansökningsdag
    • Planerad musikutgivning ska släppas senast tolv månader efter sista ansökningsdag.
    För musikutgivningar med internationell prägel prioriteras projekt där minst en av personerna i konstnärligt ledande roll i produktionen är verksam i Sverige.

    Mvh
    Kulturrådet