Kan inte göra styckeindelning i blanketten

Hej!

Jag försöker fylla i en redovisningsblankett, men får ett felmeddelande om att jag har fel tecken eller för många tecken i blanketten. Jag vill även göra styckesindelning, men texten trycks ihop.
Kulturrådet

Kommentarer

  • En uppdatering i blanketterna gör att du inte kan ha styckesindelning. Om vi tillåter styckesindelning i våra blanketter blir texten oläsbar på PDF:en för våra handläggare och referensgrupper som läser ansökningar. Granskning av ansökan blir lättare utan styckesindelning. Men nackdelen är att det inte för sökande går att formatera ett flerradigt fritextfält med radbryt för ett snyggare och mer lättläst utseende.

    Otillåtna tecken är ett problem som dyker upp ibland men sällan. Gissar att du skriver texten utanför blanketten och klistrar in den? Det är troligtvis något knas med teckenuppsättningen på avsändarens/din dator som blanketten inte kan tolka. Åtgärden är att skriva direkt i blanketten.

    Kulturrådet