Enkelt avhjälpta hinder för tillgänglighet

Hej!
Vi ska vara samarbetspart i en projektansökan inom fri scenkonst för att kunna husera en scenkonstfestival i våra lokaler och vi tittar just nu på villkoren för tillgänglighet för att kunna beviljas medel från Kulturrådet.

Har jag tolkat det rätt att det krävs:
- tydlig information på hemsida och sociala medier om hur tillgängligheten ser ut i lokalerna där verksamhet med stöd från Kulturrådet ska bedrivas
- att s.k. enkelt avhjälpta hinder är åtgärdade i lokalerna

Tacksam för återkoppling kring detta!

Mvh Andréa
Andréa (Uppdaterad )