Ekonomisk kalkyl i fonogramansökan

I ansökan för fonogramstöd, under "EKONOMISK KALKYL-ADMINISTRATION", står det "summa kostnader" och på nästa rad är det en asterix (*) och sedan står texten: "Ange antal fysiska exemplar (produktionens förstaupplaga)".
Vad menas med detta?
Är asterixen (*) för någon tidigare fråga, eller hör det ihop med frågan om "summa kostnader"?
Under "EKONOMISK KALKYL - DISTRIBUTION" har ni ju redan frågat om "Distributionskostnader för fysiska exemplar".
Menar ni att man under "Distributionskostnader för
fysiska exemplar" ska skriva styckpris för distribution av fysiska exemplar, och sedan, under "Ange antal fysiska exemplar (produktionens förstaupplaga)" ange hur många fysiska exemplar man tror man kommer sälja?

Kommentarer

  • Hej Karin,
    Ber om ursäkt att du fått vänta på svar.

    Fältet "Summa kostnader" summerar dina totala kostnader som du har fyllt i. Asterisk betyder att fältet som följer, "Ange antal fysiska exemplar (produktionens förstaupplaga)", är obligatoriskt att fylla i.

    Under "Distributionskostnader för fysiska exemplar" ska du skriva totalkostnaden för distributionen av fysiska exemplar.

    Under "Ange antal fysiska exemplar (produktionens förstaupplaga)" ska du skriva det totala antalet fysiska exemplar i produktionens förstaupplaga.

    Under "Ekonomisk kalkyl - gör en uppskattning av produktionens beräknade intäkter" skriver du hur många exemplar du förväntar dig att sälja.

    Vänligen,
    Anna