Distrubuerades min bok via förlaget?

Hej. År 2013 publicerades min novellsamling på persiska och för denna bok beviljades förlaget stöd. Jag har inte sedan dess sett boken på ett antal bibliotek . Har inte förlaget distribuerad böckerna till kulturrådet eller?

mvh
F.M

Kommentarer

  • Hej

    Har du tagit kontakt med förlaget för mer information om boken?
    Kulturrådet
  • Hej och tack för svaret. Förläggaren har tydligen slutat arbeta och jag har inte tel.nr till honom.
    Kan jag få mer info från er.
    MVH
    Farideh
  • Hej
    Alla böcker som får litteraturstöd får även distributionsstöd och måste skickas till landets bibliotek genom vår distributör. Sen är det upp till biblioteken om de vill registrera böckerna på sin register eller inte. Vad gäller andra språk än svenska så registreras tyvärr färre böcker på grund av läsarbrist. Biblioteken gallrar dessutom sina böcker varje år på grund av platsbrist. Finns det inga läsare om en titel utrangeras den snabbare. Om en bok utrangeras/gallras syns den inte i registern.

    Med vänlig hälsning
    Alan