Distributionsstöd

Hej, vi fick en leverans till vårt bibliotek denna vecka. Det var många trevliga böcker! Men det kom tolv lådor fullproppade, på en hel lastpall på ett och samma tillfälle. Det brukar komma utspritt i tid och färre antal lådor. Vi är ett litet bibliotek med få personal och lite utrymme. Det är väldigt svårt att hantera så mycket medier på en och samma gång. Det blir lite svårarbetat för oss då. Därför ser vi gärna att det kommer lådor mer utspritt eftersom vi inte vet riktigt när leveranserna kommer och kan planera detta arbete.
mvh//
Christofer

Kommentarer

  • Hej Christoffer,

    Tack för ditt mejl! Det första omgången för 2024 blev tyvärr för många böcker på grund av leverantörsbyte. Den tidigare leverantören hade samlat en del av böckerna hos sig och just därför blev det många fler än vi beräknade. Vi har pratat med vår nya leverantör och kommit överens om att inte packa mer än 200 böcker åt gången för kommande leveransen. Vi kommer dessutom få möjlighet att publicera en lista av inkommande böckerna på vår hemsida innan leveransen.

    Vänligen
    Alan