Den ekonomiska kalkylen för planerad utgivning

Hej! Inom finansiering ska man ange "försäljning", vad innebär detta? Vad man beräknar sälja av respektive upplaga? Man ska även ange övriga bidrag från Kulturrådet, och om vi planerar att söka Litteraturstöd för samma titlar som ingår i detta projekt, ska vi även där gissa vilka titlar vi kan få stöd för och belopp?

Kommentarer

  • Hej Hanna,

    Allt ni skriver i kalkylen är de tilltänkta kostnader för utgivning av boken/böckerna. Med "försäljning" menas att summan som ni kommer att sälja böckerna för. Det är alltså beräkningen av försäljningen. Ni ska dessutom ange upplagan, det vill säga antal böcker som ska publiceras för varje titel.

    Ni ska även ange hur mycket ni söker för just det här projektet som ni ansöker om samt annat bidrag som ni har fått från Kulturrådet. Ni beräknar summan för varje titel i ansökan så som ni kan få stöd. Fyll i bara varje rutan och om det inte är några summor så ska ni ange noll i stället. Se till att inkomster och utgifter ska var lika mycket.

    Vänligen
    Alan